Dag 1.

I dag var det tidlig pån opp 0630, båt Sandefjord - Strømstad kl 0830. Kjøleskapet vil ikke tenne på gass, var innom Kama men der var ingen servicemann på jobb, det er Jo nasjonaldagen til Sverige i dag. Turen gikk videre til First camp i Karlstad ca 19 mil i knallvær. Reiser videre retning Mora i morgen, men først innom Kabe og fikkse Kjøleskap.

Dag 2

Turen startet med besøk på serviceavdelingen til Kabe i Karlstad, la frem problemet, selv følgelig skulle han fixse det, skulle bare ha frukkost først (kl 10) kommer ut om en 1/4 det tok en 1/2time men når han kom i gang tok det enn kvart så tente kjøleskapet. Han løsnet alle synlige kontakter, sprayet med elektrospray å vipps så var det i orden. Hjørdis nevnte 556 og jeg wd 40 da ble mannen svart i ævva, det skulle kun brukes for å løse rust. Turen gikk videre nord over mot Mora. Det regnet ca halve turen men blåste noe forferdelig, måtte sitte å gjete bilen hele tiden, flere plasser var det tretopper som lå ut i veien, plutselig var det bråstopp et grantre lå over begge kjørebanene, ut i fra møtende trafikk var det snakk om 15 - 20 sek så kunne det gått riktig galt. Vi hadde flaks bil nr 2 i motgående var vell utstyrt åpna bak, dro ut motorsaga, på med hjelm og hørselværn, han kappet å vi andre ryddet, vips 10min etter så var vi i gang igjen.
Det ble 23,8 mil så nå ligger vi på Vasalåppsleden Mora camping.

Legge til ett par bilder til så dere ikke tror jeg tuller. god natt!

Dag 3
Lite spenning i dag bortsett fra en semi som kom litt for fort rundt en sving så forhjula var over den hvite stripa, jeg var først, han ble forbanna og tuta å inn på ei smal bru. Reiste fra Mora 0930 kjørte ett par mil på oversiden av Orsa, dreide kompasset mot øst, kjørte over mange Mossåsener og fine tyttebærskoger, så en elg inni mellom furuskogen. Det ble en liten kafferast inne i de dyyyype skoger, da tok co piloten over, da var det ikke snakk om røyk eller noe, bare å dra mil hun kjørte 2,5 timer i strekk nesten til Sundsvall der fant vi ett sted hvor både bil og vi fikk mat. planen var å kjøre til Sundsvall, så på grønne appen fant en fin plass lenger nord (Høga Kusten) fantastisk fin plass, ståppake der klokka var jo bare halv fire så vi havnet i bobil/båthavna i Ørnskjøldsvik. Det ble 45 mil i lettskyet, sol og mellom 15 og 20 varme, ble noe tåke da vi kom ut til kysten oppe på de høyeste åsene.

Høga Kusten bro. Står på bobilparkeringen å tar bilde

Trodde aldri jeg skulle få se Statoil igjen

Dag 4.

I dag plinget klokken til samme tid , avreise 0930 "ja Roger og Ann Christin jeg har blitt flink" lavt skydekke, tåke på de høyeste toppene men Jo lengre nord vi kom Jo lettere. Beskrivelse: https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/f5f/1/16/1f31e.png🌞 kom mer og mer. Som tidligere byttet vi på kjøringen. Nå har vi landet på Haparanda båthavn, fantastisk plass å vilken velkommst, bakka inn slepet her, stella bobilen der och kåppla til el på veggen der. El tok det litt tid med for naboene vandt med Beskrivelse: https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/feb/1/16/1f377.png🍷 vin. I dag har vi kjørte 48,8 mil

Dag 5

I dag sto vi ikke opp før 0830 (lørdag) kom ikke avgårde før 1140 fikk ikke lov av venner på plassen å reise de syntes de der norrbaggarna skulle bli til søndag. Kjørte først til Rovanjemi hvor vi hilste på nissefar, lunsj der baguetter på oss og diesel på hesten, han vrinsket å var fornøyd. Det går lett å kjøre i Finland, lange rette strekker å helt flatt, lå på ca 1l pr mil m/henger. Solen skinte stort sett hele veien, 24 i Rovanjemi det ble en brå overgang da vi stoppet et par mil etter Ivalo da var det bare 12. Måtte ta det pent oppover de siste 20 mila pga reinsdyr vi satt og speidet begge to, de er veldig uberegnelige spesielt vist de er i flokk, en begynner å springe da er det full dans på hele flokken. Vi har landet på Ununiemi camping bare noen km før vi skal rette kompasset inn mot Kirkenes i morgen. Hjørdis satte igang med middag med engang mens jeg skrubbet frontruta, pga? Beklager at det blir litt sent men det tar tid når man skal laste inn bilder i fra 3 enheter å rydde litt samtidig

Kjell!!!! hvor er du?

Grete Holen Kjell er på Beverøya, men vinduene er ikke vasket herBeskrivelse: https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/f57/1/16/1f609.pngπŸ˜‰Beskrivelse: https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/fd0/1/16/1f602.pngπŸ˜‚ Hva er feil med Beverøya?

Dag 6:

Reiste fra Ivalova kl 1040, 3,6 grader. Veien vidre mot Neiden mindte veldig mye om indre Hedmark, Finnskogen med furuskog og vann å noen postkasser i ny og ned. Ikke så mange reinsdyr i dag. Stoppet på ett lite kjøpesenter/landhandel rett før grensa,måtte ha melk også hadde de winerbrød der,så da ble det kaffe og wienerbrød når vi ankom bobilparkeringen i Kirkenes ca kl 1400 da var det hele 8 varme nå er det hele 5 men vi koser oss, 25 inne. Det ble bare 20,3 mil i dag å det var helt greit. Ikke mange bilder i dag kun to. Ole Henrik nå har jeg endelig nådd målet etter 27mnd.

Bobilparkeringen i Kirkenes                                                       E6 stopper der bremsespora slutter